Van Ramadan tot Ramadan…

Wat vliegt de tijd… Wat heb ik hier weinig gewerkt voor Allah sinds de vorige Ramadan.
Maar, mash’Alah, ik zie dat ondanks die stilte de bezoekers blijven komen.
Insh’Allah betekent dit dat mijn eerdere werk nog steeds nut heeft en vruchten draagt.

Intussen heb ik hier en daar meegewerkt aan andere initiatieven die zeker ook voor jou nuttig kunnen zijn. Ik stel ze je even voor:

QANTARA

De zussen op Qantara bieden je een site met artikels die ruimer kijken dan Islam als godsdienst. Ze kijken, als moslims, naar onze leefwereld, psychologie, recepten, wetenschap… Ik heb er een tijdje aan meegewerkt, maar het was toch wat meer hooi dan mijn vork aan kon. Ga eens kijken! Ik ben ervan overtuigd dat je het er heerlijk vindt!

Qantara - wat

ISLAMRELGIE

Voor deze site ben ik momenteel aan de slag. Iets minder tijdsdruk en ik hoef niet zelf te schrijven, enkel vertalen zoals hier. Deze site is de Nederlandse versie van een internationaal initiatief om goede informatie aan te bieden aan een publiek van vooral zoekende mensen, een tegengif voor de hedendaagse islamofobie. De Nederlandse versie van de site is in opbouw en dus een regelmatig terugkerend bezoekje zeker meer dan waard. Hij kan je ook helpen wanneer anderen je vragen stellen en je wat hulp nodig hebt voor je antwoord.

IslamReligie - wat

En nu staan we voor de nieuwe Ramadan.

Zaterdag 27 mei is het waarschijnlijk zover. Alhamdolillah dat we hem opnieuw mogen beleven. Een nieuwe sessie herbronning, een nieuwe kans op vergiffenis, op meer inzicht en een sterker geloof, want:

fasting.png

“Vasten gaat niet over
het verbranden van calorieën.
Het gaat om het verbranden
van je ego, je trots en je zonden.”

Laten we ons daarom in de maand van de Quran door Allah’s woord leiden naar een betere band met Hem (Quran leren en begrijpen, Du’as ontdekken die ons sterken, voorbeelden volgen uit de Hadith…) zodat we met die versterkte liefde voor Allah aan de slag gaan om Zijn liefde uit te dragen aan alle mensen en levende wezens rondom ons.

Bidden we voor mekaar
dat we hem nu ook ten volle benutten.
En ik hoop en bid dat mijn blogs
daartoe kunnen bijdragen, insh’Allah!

RAMADAN MUBARAK!

Dit bericht werd geplaatst in je geloof en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.